קוראים לי חגית אדרי

בהכשרתי מרצה, יועצת ומלווה משפחות המטפלות במזדקן ואת בני הגיל השלישי ומכשירה צוותי עבודה בתחומים אלו ומנהלת את קהילת הפייסבוק: מטפלים בהורה מזדקן? בואו נדבר עליכם.

רישום לניוזלטר

קבלו את העדכונים החמים שלי

יכול להיות שלהורה שלי יש דמנציה?

יכול להיות שלהורה שלי יש דמנציה?
בני משפחה רבים מתחבטים בשאלה כאשר הם מזהים אצל אחד מהוריהם בלבול, חוסר ריכוז, חוזרים שוב על אותן שאלות, שוכחים מילים ומצב רוחם משתנה תדירות.
לפני שהחששות טורדות את מנוחתכם כדאי להבחין בשני מושגים שיכולים להאיר על המצב:
דיליריום – תופעה שכיחה העלולה להביא למצב של בלבול הכוללת ירידה קוגנטיבית והדבר יכול להיות על רקע של בעיה פיזיולוגית זמנית (דלקת בשתן, חניכיים ועוד) וכאשר יקבל טיפול ע"פ רוב נחזור למצב קוגנטיבי תקין.
דמנציה – היא לא חלק מהזדקנות רגילה, זוהי מחלה מתקדמת שלא ניתן להחלים ממנה והיא מחולקת לסוגים שונים. היא מתבטאת בירידה בזיכרון ובתפקודים קוגנטיביים שונים ובשינויים התנהגותיים עד כדי הפרעה לחיי היום יום.
בכל מקרה של חשד הרופא המקצועי המוסמך לאבחן דמנציה לסוגיה הוא נוירולוג, גריאטר או פסיכוגריאטר. האבחון נעשה על סמך אבחון קליני ומבחנים מנטליים. יש חשיבות מכרעת לאבחון מוקדם של המחלה ומאחר וקיימת אפשרות לקבלת טיפול תרופתי וטיפולים משלימים ברמה הקוגנטיבית והחושית המסייעים בעיכוב התפתחות המחלה.
מה עושים עם קבלת האבחון הסופי כדמצניה?
הציר הבירוקרטי – הנגשת מידע אודות זכויות ומימושם, סיוע בניהול הטיפול בהיבטים לוגיסטיים משפטיים ועוד לטווח הקצר ולטווח הארוך.
הציר הטיפולי – טיפול תרופתי לפי הצורך ותיחזוק יכולות קוגנטיביות ע"י איש מקצוע המתמחה במחלה וקבלת הדרכה משפחתית כיצד יש להתמודד עם אתגרי המחלה.
אני מאמינה שקבלת יעוץ, הדרכה ותמיכה רגשית למשפחה ולמטופל מסייעים במסע הטיפולי המורכב ויתנו מענה לדאגה, לשאלות העולות, לחוסר השקט ולהתלבטויות.
כמנהלת קהילה לבני משפחה מטפלים ובעלת נסיון עשיר עם חבריי בני הגיל השלישי אני יכולה לתמוך במשפחה המטפלת, לעזור להתוות את הפעולות הנדרשות תוך הקשבה, אמפטיה, ידע ונסיון מקצועי.

אהבתם? שתפו!

פיייסבוק
טוויטר
לינקדאין
וואצטפ
דוא"ל
גלילה לראש העמוד
×

Hello!

Click one of our contacts below to chat on WhatsApp

× דברו איתי בוואטסאפ
דילוג לתוכן